Pinguin Parade - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Christianne Zeldenrust - WaarBenJij.nu Pinguin Parade - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Christianne Zeldenrust - WaarBenJij.nu

Pinguin Parade

Door: Christianne

Blijf op de hoogte en volg Christianne

23 Maart 2014 | Australië, Melbourne

Gister (zaterdag) ben ik samen met Natascha op de pinguin parade tour geweest. We zijn om 9.30 uur vertrokken vanaf het visitors centre met een tourbusje met maar 10 personen, naar Moonlit Sanctuary. Dit was een heel klein dierenpark, waar de kangoeroes en walliby's gewoon los lopen. Hier hebben we een zakje voer gekocht en we hebben de kangoeroes ook daadwerkelijk kunnen voeren! Het was echt mega leuk om te doen! Ook konden we ons aanmelden voor het aaien van een koala! De koala is echt net zo zacht als de knuffels!! Dit was echt super gaaf om te doen en dit was pas het ochtendprogramma. Vervolgens zijn we 's middags naar Churchill Island gegaan, waar we het 'farm'leven mochten aanschouwen. We zijn naar een chocolade fabriek gegaan op Phillip Island, waar de chocolade nog gewoon met de hand word gemaakt (niet echt een fabriek als tegenwoordig), maar echt leuk om te zien. Ze hadden een dorp gemaakt van chocolade en nog veel meer! Voordat we naar de pinguins gingen zijn we naar de Nobbies gegaan, ook wel een plaats waar de zeehonden liggen. Die heb ik eerst niet kunnen zien met mijn eigen camera (ik kon niet zover inzoomen), maar later binnen in het centrum waren er plekken waar je met hun geplaatste camera's toch zover in kon zoomen dat we ze toch hebben gevonden! Vervolgens was het tijd voor de pinguins!! We zaten op een TOP plek, waar ongeveer 60% van de pinguins langs zijn komen lopen!! (60% van duizend pinguins!). Ze zijn echt super schattig en ook echt zo klein als de knuffels in het winkeltje! Jammer genoeg mochten we daar geen foto's van maken omdat ze anders blind zouden worden door de flitsen.. Maar het was echt super gaaf om gewoon 10-20 cm verwijderd te zijn van de pinguins! Ik heb echt een MEGA TOP dag gehad!

  • 23 Maart 2014 - 06:27

    Mama:

    Wat heerlijk dat het zo leuk was! En wat een schattige dieren! Heeft Natascha ook zo genoten?

    XX Mama

  • 23 Maart 2014 - 09:32

    Ans Heddes:

    Ik zie dat Natascha jou er ook vaak op heeft gezet. heb jij haar ook vaak gekiekt deze keer?

    Geniet ervan, dit zijn de krenten in de pap!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Christianne

Ik ga voor mijn wetenschapsstage naar Australië! Daar moet ik natuurlijk een dagboekje van bijhouden, dus bij deze!

Actief sinds 09 Maart 2014
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 12996

Voorgaande reizen:

09 Maart 2014 - 19 Juli 2014

Australië

Landen bezocht: