Palm Sunday - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Christianne Zeldenrust - WaarBenJij.nu Palm Sunday - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Christianne Zeldenrust - WaarBenJij.nu

Palm Sunday

Door: Christianne

Blijf op de hoogte en volg Christianne

13 April 2014 | Australië, Melbourne

Vandaag naar de kerk geweest, want het is tenslotte palmpasen! De kinderen hadden geen palmpasenstokken gemaakt zoals wij dat in Nederland doen (een kruis maken van 2 stokken, versierd en wel met een broodhaantje erop en behangen met snoep). Iemand had wat palmtakken meegenomen en daarmee liepen de kinderen de kerk in aan het begin van de dienst. Achter de dominee aan. Vervolgens hebben ze de takken ergens vooraan in de kerk gezet en zijn ze gaan zitten in de kerk. De dienst was verder een normale dienst, waarbij er niet echt iets speciaals aan toegevoegd is voor palmpasen. De kinderen bleven de hele dienst in de kerk en zijn ook niet iets speciaals gaan doen. Heel apart om mee te maken, want in mijn kerk in Nederland gaan de kinderen met hun palmpasenstokken naar de bejaarden in de Sint Janskliniek om daar te zingen en buxustakjes uit te delen. Hier in de kerk hebben ze dat dus allemaal niet gedaan. Wel ben ik meteen gevraagd door een ouder echtpaar om op goede vrijdag bij hun te komen lunchen na de kerkdienst. Ze komen mij met de auto halen voor de kerkdienst en na de lunch brengen mij ook weer thuis! Echt een luxe en ik heb er nu al zin in! Anders had ik op goede vrijdag niet echt wat te doen gehad, aangezien hier dan alles dicht is.. Ik heb mij dus wel aardig vermaakt vandaag! Ook het weer was top! Het zonnetje heeft bijna de hele dag geschenen! Het was een topdag dus vandaag!

  • 13 April 2014 - 13:23

    Mama:

    Wat een leuk kerkje! Het gaat toch heel anders dan bij ons. Fijn dat je zo wordt opgenomen in de gemeenschap, je houdt er waarschijnlijk hele leuke contacten aan over. Laat onze foto's van de Palmpasen stokken maar aan ze zien.

    XX Mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Christianne

Ik ga voor mijn wetenschapsstage naar Australië! Daar moet ik natuurlijk een dagboekje van bijhouden, dus bij deze!

Actief sinds 09 Maart 2014
Verslag gelezen: 2220
Totaal aantal bezoekers 13056

Voorgaande reizen:

09 Maart 2014 - 19 Juli 2014

Australië

Landen bezocht: